söndag 22 augusti 2010

Morgon mys i soffan :)














Denna veckan har varit mkt lärorik för oss.
I onsdags va vi på ringträning inför utställningen nästa söndag.
Vilken tur att vi gick dit, vi behöver träna!
Vi övade på att springa i ring och ha kontakt. Jag kan sammanfatta det med att vi hade glapp-kontakt :) det va helt omöjligt att få upp busens näsa från gräset! Inte ens godis fungerade och då måste gräset vara mycket intressant ;)
Regnet öste ner så det va inte heller till vår fördel.
Men han charmade sig fram iaf. Instruktören tyckte mkt om honom och tyckte att det trots allt gick bra. Så nu övar vi som bara den. Dock luktar gräset inte lika gott utan alla hundar så här hemma går det bra.

Igår va det dags att träna igen, det va första dagen på valpkursen.
Eftersom han fortfarande är så liten tyckte de att han skulle gå valpkursen igen istället för unghund.
Det va mycket kontaktträning och det gick jättebra! Inkallningen fungerade också super och han va alert på hela passet.
Sen kom vi till att han skulle sitta i bur medan vi hade teori... Hmmm.. Han sjöng vackert för oss i säkert 30min. Han vill absolut inte vara ensam, fy vad hemskt.

När kursen va slut va han trött som ett helt ålderdomshem och jag kunde passa på att måla stugan utan att ha en nyfiken hund i färgen ;)

Idag ska jag fortsätta måla så jag hoppas att han är lite trött än ;)

Nästa vecka blir det ännu mer träning inför utställningen i Örkelljunga.




Trädgårdsmästarn :)

6 kommentarer:

  1. Sötaste Buddy. Jag har anmält Vilda till Utställningen i Lund. Jag och Eva-Lena(Saga) kommer ner. Eva-Lena kommer nog att tävla där också. Så jag hoppas vi ses. Kram Anki

    SvaraRadera
  2. En kullbror till Buddy kommer också att vara med.

    SvaraRadera
  3. Vad kul!
    Vilken bror är det? Amadeus?

    SvaraRadera
  4. Det är den andra svarta valpen. Applepeak. Kallas idag Buster och bor med matte Åsa i Genarp

    SvaraRadera
  5. Jag kommer tyvärr inte kunna delta :( Buddy har blivit dålig idag och vi har fått konstaterat kennelhosta. Så han harklar och har sig som bara den. Så synd om honom!
    Har fått antibiotika som han ska äta i 10 dagar. Han får inte ha kontakt med någon hund på minst 2v och hon rekommenderade inte att jag skulle åka iväg till Lund.
    Jättetråkigt!!!!

    SvaraRadera
  6. Stackars lille Buddy. Typiskt! Han får krya på sig. Pussa han från mig. Kram anki

    SvaraRadera